Hieronder vind je de voorwaarden waar banners in de Tweakers Tech Ads Manager aan moeten voldoen. Daarnaast hebben we drie tips op een rij gezet die je helpen om je banner beter te laten scoren, zodat het beste resultaat uit je campagne wordt gehaald! Ook kun je onderaan deze pagina voorbeelden zien van de verschillende banners en waar ze op Tweakers worden getoond. Bekijk hier alle voorwaarden en aanleverspecificaties.

Formaat in PX (Breedte x Hoogte) Max initialfile load size (kb) Max % of CPU usage
Leaderboard 728×90 50kb 30%
Rectangle 200×250 50kb 30%
Double Banner 320×100 50kb 30%

 

Tip 1: Bepaal de doelstelling en doelgroep voor de campagne 

Om je boodschap goed te laten ‘landen’ moet je eerst bepalen wie de doelgroep is. Wil je bijvoorbeeld vooral gamers bereiken, liefhebbers van bepaalde techproducten, of mensen die vooral zijn geïnteresseerd in techevents?

Zorg ervoor dat de boodschap altijd aansluit bij de behoefte van de doelgroep. Daarbij is het van belang om je doelstelling te bepalen. Wil je bijvoorbeeld meer bereik? Zorg dan dat je branding goed naar voren komt en herkenbaar is. Let ook extra op het gebruik van je logo en eigen huisstijl. Is je doelstelling meer gericht op verkoop? Communiceer dan een duidelijke aanbieding of koopactie.

 

Tip 2: Zorg ervoor dat je campagne consistent blijft

Door ervoor te zorgen dat het huismerkgebruik herkenbaar blijft door dezelfde berichtgeving, afbeeldingen en kleur te gebruiken, herkent de doelgroep jouw campagne. Ook dat zorgt voor betere resultaten.

Let er ook op dat er een behoorlijk verschil is tussen ‘online’ en ‘offline’ mediumtypen. Een banner is iets heel anders dan bijvoorbeeld een brochure en streeft ook een ander doel na. Let er dus op dat je banner niet te veel tekst bevat, zodat het uitgangspunt en de boodschap van de banner in één oogopslag duidelijk zijn en de doelgroep direct weet waar hij terechtkomt. Het werkt het beste als er een korte, goed leesbare tekst op de banner staat.

Als indeling kun je denken aan een afbeelding (eventueel met doorzichtige laag eroverheen om de tekst beter leesbaar te maken), een titel, een subtitel die bij voorkeur uit één zin bestaat, en een cta-knop. Op een kleinere banner kun je de subtitel bijvoorbeeld weglaten. De landingspagina kun je vervolgens gebruiken om meer te vertellen. Het is belangrijk dat ook de landingspagina achter de banner duidelijk en herkenbaar is. Gebruik bijvoorbeeld dezelfde afbeeldingen en kleuren. Zorg daarbij ook voor een afbeelding met scherpe resolutie.

 

Tip 3: Hou de boodschap kort en bondig en kies voor een duidelijke CTA 

Nadat de doelstelling en doelgroep voor je campagne zijn bepaald en een boodschap is gekozen die aansluit bij de behoefte van de doelgroep, is het belangrijk dat de cta (call to action) hierbij aansluit. De cta is een belangrijk onderdeel dat eraan bij kan dragen dat je banner beter scoort. Zorg ervoor dat de cta altijd kort, bondig en goed leesbaar is.

Gebruik voor een actie bijvoorbeeld termen als ‘Koop nu’, ‘Bekijk deals’, ‘Profiteer’, ‘Claim je korting’, etc. Is je campagne meer op brand-awareness gericht? Overweeg dan een cta met ‘Lees meer’, ‘Meer informatie’, ‘Ontdek’, etc. Let ook op het kleurgebruik rondom je cta (een rode of gele cta werkt op Tweakers vaak beter).

 

Voorbeelden van de drie banners en positie op Tweakers

 

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons