De Black Friday & Cyber Monday periode is inmiddels niet meer weg te denken: de Pricewatch, (de prijsvergelijker van Tweakers) liet in 2021 voor het 6ee jaar op rij een groei zien. Hoewel Black Friday 2021 niet de records van 2020 heeft verbroken, is zijn rol als populairste verkoopmoment in Nederland en België weer bevestigd. E-tailers kunnen niet meer om de Black-Friday periode heen.

 

Duidelijke pieken in bezoekersaantallen

Zo zien we jaarlijks gigantische pieken in bezoekersaantallen op Tweakers en Hardware Info (2021: 179% t.o.v. een normale week) en een groei van 16% als we de bezoekersaantallen met 2022 vergelijken, tijdens de Black Friday periode. Daarbij stelt 32% van de mensen hun TV scherm aankoop uit tot de Black Friday deals. Een heel duidelijk signaal voor marketeers om hun campagnes rondom en tijdens Black Friday en Cyber Monday te plannen. Wil je meer inzicht in onze interessante key findings. Neem een kijkje! Klik hier voor de resultaten.

De inzichten en resultaten van 2022 delen we graag met je zodra de Black Friday en Cyber Monday periode voorbij is.

 

Welke marketingactiviteiten werken goed?

Weet jij welke marketingactiviteiten (extra) goed werken bij Tweakers en Hardware Info, tijdens de Black Friday en Cyber Monday periode? Heb jij al scherp waar je op gaat inzetten?

Wij zien dat het betrekken van de community een heel krachtig marketingmiddel is. Zorg daarom dat je het hele jaar door zichtbaar bent op Tweakers en geef de community een stem. Organiseer testpanels en/of events waarbij deelnemers producten mogen testen en reviewen en sta open voor hun feedback/suggesties.

De tweakers zijn met name early adapters en proberen graag tech producten voordat het grote publiek dit doet. Zij adviseren hun omgeving, waardoor zij een grote groep mensen beïnvloeden met hun ervaringen en voorkeuren. Sommige merken zoals bijvoorbeeld LG spelen hier goed op in door in een vroeg stadium (bijvoorbeeld al bij de productlancering) de community mee te nemen en daarbij het hele jaar door zichtbaar te zijn op Tweakers.

Daarnaast zijn mediacampagnes, advertorials of display advertising ook middelen die het goed doen tijdens Black Friday. En promoot natuurlijk specifiek de artikelen waar jouw doelgroep van houdt. Vandaag staat op Tweakers alles helemaal klaar voor de Black Friday en Cyber Monday. Gelukkig zijn er nog mogelijkheden op Hardware Info. Denk aan Testpanels en een aandeel in de Deep dives.

Hoe zie jij dit jaar de Black Friday en Cyber Monday?

Wat is jouw visie op Black Friday en Cyber Monday? En wat zijn volgens jou succesvolle methodes om jouw doelgroep te bereiken? Wij vinden het erg interessant om hierover met jou in gesprek te gaan. Neem contact op via salesit@dpgmedia.nl of je contactpersoon en laat ons weten wat jij denkt.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons