Logitech presenteerde onlangs de Scribe, een slimme camera die hybride samenwerking een stuk makkelijker en prettiger maakt. Omdat de essentie van het product het beste naar voren komt op beeld, besloten Logitech samen met Hardware Info hoofdredacteur Frank Everaardt een lunchwebinar te organiseren.

Met de Logitech Scribe kun je elk whiteboard digitaal maken en delen in een digitale omgeving, zoals Microsoft Teams of Zoom. De AI in het apparaat zorgt ervoor dat personen die voor het whiteboard staan, weggefilterd worden. Het is daardoor een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke tool om effectief samen te werken in een zakelijke omgeving.

Hoe de Logitech Scribe werkt, laat zich enigszins lastig in tekst uitleggen. Dat bleek ook na het publiceren van een advertorial over de Scribe op Hardware Info: veel lezers dachten dat het om een smartboard ging. Het bijgeleverde vragenformulier leverde maar liefst 250 (zinnige!) vragen op. Van onduidelijkheid over het concept tot privacy-zorgen.

 

Doel

De lunchwebinar werd ingezet om die vragen te beantwoorden en om nog duidelijker uit te leggen hoe de Scribe nu precies werkt. Technische zaken die in tekst soms vrij abstract blijven, zijn op beeld in luttele seconden duidelijk. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat het om een ouderwets whiteboard gaat en niet om een smartboard, en de filter die het apparaat toepast om mensen uit beeld te houden. Door dit real-time te laten zien, was het voor het publiek meteen duidelijk.

 

Aanpak

Er werd gekozen voor een lunchwebinar, voornamelijk vanwege het interactieve karakter. In tegenstelling tot een artikel, kunnen bezoekers tijdens de presentatie vragen stellen. Daar werd gretig gebruik van gemaakt: uiteindelijk leverde het in een uur zo’n 120 vragen op, bovenop de 250 vragen die er al waren. Het was dan ook niet mogelijk om alle vragen te beantwoorden. Om die vragen verder op te pakken, volgen er binnenkort nog twee webinars.

Deelnemers moesten zich inschrijven en gaven daarbij hun telefoonnummer, e-mailadres, werkgever en functie op. Dit zorgde ervoor dat 1) er alleen deelnemers waren die een oprechte reden hadden om mee te doen, en 2) wij konden bijhouden welke bedrijven interesse hebben in het product. Dit leverde de nodige potentiële leads op voor Logitech en DPG/HWI. Ingeschreven deelnemers die uiteindelijk niet aanwezig waren, zijn na afloop benaderd met een link naar de webinar, zodat ze die konden terugkijken.

 

Resultaten

Tijdens de webinar lukte het om ongeveer 100 vragen te beantwoorden. Zodoende is veel onduidelijkheid weggenomen en ook zorgen over online privacy werden besproken. Zo’n 125 mensen hadden zich ingeschreven en daarvan waren 50 mensen aanwezig in de sessie. Zij droegen bij met input in de vorm van vragen, maar dat is niet alles. Uit de discussie bleek dat er veel bredere vragen in de community liggen rondom het inrichten van een hybride werkplek en de technische benodigdheden voor een succesvolle digitale vergadering. Die punten worden dan ook aangegrepen om de volgende webinars vorm te geven, waarbij het om meer gaat dan alleen de Logitech Scribe. Aangezien Logitech een groot aanbod heeft op het gebied van bijvoorbeeld webcams, headsets en microfoons, biedt dit veel kansen voor nog meer succesvolle webinars. Kortom, de Logitech lunchwebinar was een groot succes.

 

Samenwerking

Het opzetten en uitvoeren van de lunchwebinar verliep vlekkeloos. Marketingbureau Vertigo6 en Logitech trekken al langer samen op en dit zorgde ervoor dat alle betrokkenen aan een half woord genoeg hadden. De partijen ondersteunen elkaar en dat betaalt zich uit in de vorm van een vlotte organisatie, waarin snel geschakeld kan worden. Bovendien was het team relatief klein, waardoor de lijntjes kort bleven.

Woensdag 24 november: lunchwebinar met Logitech over de perfecte thuisnetwerkplek.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons