Eind november is het weer zover: Black Friday. Vorig jaar was het de drukste dag voor iDeal ooit (4,65 miljoen transacties) en ook dit jaar worden er weer hogere uitgaven (17 miljard in de Verenigde Staten (!)) verwacht. Maar hoe gaat het evenement er dit jaar uitzien? Ouderwets lange rijen voor de winkels of toch online shoppen? Wij verwachten vooral het laatste, dus retailers moeten zorgen dat hun (mobiele) webshops op orde zijn.

Het spannende aan Black Friday is dat er van alles kan gebeuren: elk jaar zijn er wel verrassingen. In 2020 verschoof veel activiteit van fysieke winkelpunten naar digitaal vanwege de pandemie. Retailers werden ook nog eens geconfronteerd met transportproblemen en vertragingen in de supply chain. Het resultaat was dat BF in 2020 vooral online werd gedragen en dat de periode werd uitgesmeerd over meerdere dagen. Het werd een marathon, in plaats van een sprint.

 

Tekorten blijven een probleem

We verwachten ook dit jaar weer een soortgelijke aanpak van de winkels. De pandemie is redelijk onder controle, maar de tekorten en vertragingen spelen nog steeds een belangrijke rol. Consumenten weten dat en gaan waarschijnlijk vroeger op zoek naar de beste deal. De retailers zullen daar op inspelen. Black Friday zal waarschijnlijk dus weer vroeger opstarten, maar mogelijk minder deals bevatten dan eerdere jaren.

 

Betere kortingen online dan fysiek

Online winkelen is here to stay. Tijdens de pandemie heeft online shoppen een enorme boost gekregen. Dat zal zich vertalen naar meer mensen die online gaan zoeken naar de beste deals, in plaats van een fysieke winkel te bezoeken. We verwachten daardoor dat er online betere kortingen te vinden zullen zijn dan in de fysieke winkels, zeker ten opzichte van de vorige jaren. Ook verwachten we meer exclusieve online aanbiedingen en vouchers.

 

Aankoopintenties op Tweakers

Op basis van vorig jaar kunnen we enige inschattingen doen voor dit jaar. Toen hadden we namelijk voor het eerst een Techdeals Alert speciaal voor de Black Friday in zes categorieën. De categorie Televisies was toen verreweg het populairst met 21% van het totaal ingestelde Techdeals alerts. Opvallend was dat de categorie smarthome de grootste stijger in populariteit was. We verwachten dat ook dit jaar de community tijdens de black Friday op zoek zal gaan naar televisies, maar ook dat de Smarthome categorie dit jaar nog belangrijker zal zijn voor onze community en daarbuiten.

Momenteel zoeken Tweakers communityleden in de pricewatch vooral naar televisies, ssd’s, headsets, laptops, routers, access points en videokaarten. Die laatste categorie is bijna niet verkrijgbaar, dus een goede deal binnen deze categorie kan op veel animo rekenen!

Hoe kan je als partner dit jaar weer jouw deals op Tweakers het beste onder de aandacht brengen om het meeste resultaat uit de Black Friday te halen? Net als vorig jaar komt er dit jaar ook weer een uitgebreid artikel tijdens de Black Friday. Lees hier welke partnermogelijkheden dit biedt en bekijk hier het artikel van vorig jaar.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons