Het aantal lezers bij Hardware Info is afgelopen zomer met 90% toegenomen ten opzichte van de zomer van vorig jaar. Wauw! Hoe dat komt? Naast het delen van nieuws, maken ze nu veel meer reviews en journalistieke content. Dit slaat ontzettend goed aan bij de lezers.

We spraken met Frank Everaardt, Hoofdredacteur, Hardware Info:

Waarom is Hardware Info redactioneel gezien een andere weg ingeslagen?

“We proberen in te spelen op de behoeften en interesses van de lezers. We schrijven over nieuwe onderwerpen die een breed publiek interesseert, zoals bijvoorbeeld duurzaamheid. Energiebesparing en hoe je zelf energie kunt opwekken houdt veel mensen in Nederland bezig. Met dit onderwerp trekken we veel bezoekers. Daarnaast blijven lezers grote belangstelling houden voor computercomponenten, laptops, smartphones en audio. Dus ook over deze onderwerpen maken we zelf content die onze lezers interessant vinden.”

“We maken verschillende soorten artikelen, zoals artikelen die mensen helpen bij het maken van een productkeuze, artikelen over de geschiedenis en ontwikkeling die bepaalde producten hebben doorgemaakt, en zware technische artikelen over onderwerpen zoals netwerken via het licht, klant technologie en Artificial Intelligence. We merkten al snel dat dit erg gewaardeerd wordt door de lezers.”

Hoe pakken jullie de reviews aan?

“Het is interessant om te zien dat lezers typische HDI content over smartphones heel interessant vinden. We leggen daarom bijvoorbeeld smartphones prestatie matig op de pijnbank; we testen de telefoons uitgebreid, kunnen appels met appels vergelijken met de concurrenten. Bijvoorbeeld hoe warm wordt een telefoon? Want veel smartphones kunnen zo heet worden dat prestaties enorm afnemen.”

Heb je al lezers gesproken over de nieuwe koers?

“Ja, we staan continu in contact met onze lezers, vooral via de website. Ze zijn heel erg blij met de nieuwe koers. Je merkt het ook aan de serieuze reacties die we krijgen, de complimenten die de redactie ontvangt en de interessante discussies die worden gevoerd op het platform.”

Hadden jullie dit succes verwacht?

“We hoopten natuurlijk wel dat deze nieuwe content aan zou slaan bij de lezers, maar dat het zó goed ging, zelfs in de zomerperiode, is echt super om te zien. Dat laat wel zien dat mensen hier echt op zitten te wachten. We zijn blij dat we deze weg zijn ingeslagen en gaan nog veel mooie content maken voor de lezers. ”

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons