It’s science: onderzoek wijst keer op keer uit dat we eerder geneigd zijn een product te kopen als een vriend of familielid dat product aanprijst. Daarom organiseert Tweakers verschillende soorten testpanels, waarbij gebruikers uit de community hun ongezouten mening over een (tech)product geven. Deze onafhankelijke reviews zijn van grote waarde voor andere bezoekers. Hoe zo’n testpanel in z’n werk gaat en wat voor resultaten het oplevert, lees je hier.

Is die videokaart echt geschikt om games op standje ultimate te spelen? Werkt de nieuwe interface van die smartphone echt zo intuïtief? Zal ik upgraden naar die nieuwe camera? Zomaar wat vragen die consumenten hebben bij het zoeken naar een nieuw techproduct.

Via een testpanel laten we een selectie van die communityleden kennismaken met nieuwe gear en schrijven ze hier een onafhankelijke review over. Voor andere bezoekers is dit razend interessant om te lezen, want hun vragen worden zo beantwoord, zonder dat er een direct commercieel belang achter zit. Dit is dan ook een van de belangrijkste redenen voor bezoekers om terug te komen. Zij kunnen zich beter oriënteren en jij genereert product awareness en product engagement.

De mensen die in de testpanels zitten, zijn niet de eerste de beste. Vaak hebben ze al ruime ervaring met het schrijven van recensies. In tegenstelling tot veel consumentenmedia zullen zij dus minder geneigd zijn om kleine puntjes op te blazen tot een negatief eindcijfer. Sterker nog, omdat ze veel kennis bezitten zijn ze juist in staat om een gedegen oordeel te vellen. Zelfs als ze kritische noten plaatsen.

We maken onderscheid tussen 3 soorten testpanels:

 

Basic

De naam zegt het al, het basic testpanel heeft de kleinste omvang. Voordeel hiervan zijn de lage kosten. Dit stelt je in staat om meerdere malen per jaar een campagne te lanceren. Zo voert Belsimpel jaarlijks wel 10 campagnes.

 

Platinum

Fietsenfabrikant Trek koos voor een Platinum pakket, waarbij de Tweakers redactie onder meer aan de slag gaat met een frontpage-artikel. De actie leverde Trek veel waardevolle feedback op. Lees via deze link de TREK case.

 

Platinum plus

Voor de oled-televisies van LG pakten we volledig uit. Het Platinum Plus pakket bestaat uit alle mogelijkheden die we hebben. Denk aan een frontpage artikel inclusief video en de productie van de Community Review Recap: een (commerciële) redacteur neemt de kijker in een 2-3 minuten durende video langs alle highlights uit de reviews van het testpanel. Ondertussen wordt het product aantrekkelijk in beeld gebracht tijdens installatie, in gebruik en middels productshots. Kortom, de ultieme aandachtstrekker.

Bekijk hier voorbeelden van hoe de verschillende uitingen er op Tweakers uitzien:

Er zijn nog veel meer mogelijkheden om je product in het zonnetje te zetten. Benieuwd naar alle opties? Kijk dan hier voor alle informatie en tarieven of neem contact op met salesit@dpgmedia.nl.

Persoonlijk advies

Heb je een vraag, een opmerking of wil je advies?
Neem dan contact met ons op.

Contact

Volg ons